Svar på frågorna

Nu har jag nyss kollat klart på Tzatsiki - morsan och polisen så nu tänkte jag svara på era frågor som har rullat in under dagen. Egentligen borde jag svara på alla frågorna på Måndag eller något då helgen är över så att alla ska kunna få ställa sin fråga och få ett svar men lika bra att svara på lite frågor nu så kan ni fortsätta att ställa.

Hur gammal va du när du började ta droger och varför började du?
Jag va 15 år när jag tog min första drog. Varför jag började med droger var för att jag dom människorna jag umgicks med då tog droger och man blir ju som man umgås men jag ska inte skylla allt på dom människorna jag umgicks med för jag tog ju drogerna frivilligt och de berodde också på att jag inte mådde bra, jag hade en djup deprission och ung och dum som jag va trodde jag att drogerna kunde hjälpa mig att må bättre. Nu i efterhand ångrar jag mig något enormt att jag tog droger för jag blev beroende. Knark är bajs!

Är du och danijel ihop?
Haha söt fråga. Nej jag och Danijel är inte tillsammans. Vi har dock varit tillsammans, men det funkade inte för att vi är så himla bra vänner.

Hur mycket pengar bränner du varje månad på kläder, ciggaretter etc, ungefär?
Svårt att säga. Beror helt på. Men sisådär 5000-8000 varje månad skulle jag väl tro.

När dog din mamma och varför dog hon? Och varför flyttade ni ifrån Stockholm?
Min mamma gick bort 25 Oktober 2007 i Leukemi. Vi flyttade tillbaka till Göteborg för att jag inte trivdes i Stockholm och för att Mamma och Pappa inte heller trivdes.

Saknar du inte din mamma?
Klart att jag saknar min mamma. Tänker på henne varje dag, varje sekund, varje minut.
I början visste jag inte hur jag skulle klara att leva utan henne, men nu har vant mig. Kanske låter hemskt att säga att man har vant sig att leva utan sin mamma men det har jag. Men självklart saknar jag henne men jag tror att hon sitter uppe i himlen på ett moln och tittar ner på mig och blir stolt över att jag har klarat mig så bra och att pappa, Anna och alla mina vänner verkligen finns där för mig.

Hur gammal va du när du förlorade oskulden och varför gjorde du abort?
Jag var 14 år när jag förlorade oskulden.
Jag gjorde abort därför att jag ansåg att jag är för ung för att ha barn. Eller rättare sagt, jag tycker fortfarande att jag är för ung för att få barn redan nu. Men visst tänker jag på " barnet " ibland. Men det är inget jag går och mår dåligt över. That's life. Jag får väl helt enkelt skylla mig själv att jag va så slarvig med mina p-piller den tiden.

Har du varit ihop med Tobbe? Han sa att han gjorde slut, gjorde han de? För jag har hört att du gjorde slut för att han hade slagit dig?
Ja jag har varit tillsammans med Tobias. Om du menar Tobias Ohlsson? Det var jag som gjorde slut. Men inte för att han hade slagit mig. För under dom 6 månaderna vi var tillsammans slog han aldrig mig. Anledningen till att jag gjorde slut var för att jag behövde tid för mig själv. Jag va tvungen att lära älska mig själv innan jag kunde älska någon annan.
Idag är jag och Tobias vänner och det är jag glad för för Tobias är en sån person man kan prata om allt om och veta att det stannar hos honom.

Jag undrar om du har något bra ställe att tipsa om i Gbg?
Ett ställe jag verkligen gillar är BLVD, alltså Boulevard. Det är ett av mina absoluta favoritställen i Göteborg.
Senså finns det ju det klassiska Key Bar som jag personligen tycker är värdelöst, bara massa omogna killar och översminkade tjejer som händer där ( enligt mig. )

Vad jobbar dina föräldrar med?
Innan min mamma dog hade hon ett eget företag i USA som gick grymt bra. Min pappa är plastikkirurg och min pappas sambo, Anna, är en mycket bra och omtyckt advokat.

Hur lång är du och vad väger du?
Det är väl ingen hemlighet att jag är kort, så det är väl lika bra att erkänna att jag är ynka 156 cm. Men har nästan alltid på mig klackskor så jag inte ska se så kort ut. Jag väger 48 kg.

Min fråga till dig är vad du skulle ge för råd till en tjej som har ätstörningar och som helst av alla bara vill dö?
Jag tycker synd om dig tjejen för jag antar att du pratar om dig själv. Angående ätstörningarna så finns det nog inget annat sätt än att söka hjälp. Jag vet hur svårt och jobbigt det är men tro mig, du kommer må så mycket bättre efteråt.
Sen att " du/hon " vill dö beror nog väldigt stor del på ätstörningen. Men mitt bästa tips till dig är att prata med din mamma, dina vänner eller någon som kan få dig att bli bättre och må bra.



Hoppas att ni blev nöja med svaren mina kära bloggisar. Nu ska jag sova. Pusss

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul att du hade frågestund :D

DU ÄR SNYGG !!!

2009-01-25 @ 14:37:59
Postat av: Anonym

Sluta vara så snygg! Bra svar i bloggen förresten.

Jag beklagar det med din mamma :(

2009-01-25 @ 15:00:54
Postat av: Emelie

Tsatsiki filmen är bra du^^ Ses imorgon i skolan då sötnos

2009-01-25 @ 16:20:47
Postat av: Sussana

JUST LOOOOOOVE YOUR BLOGG;)

Kul att du hade frågestund, nu känner jag att jag känner dig fast jag egentligen aldrig har pratat med dig. DIN BLOGG ROCKAR! När fyller du år?:P

2009-01-25 @ 16:48:52
Postat av: Pelle

snygg, sexig , singel ;)

2009-01-25 @ 17:20:28
Postat av: Anki

Haha du & daniel är väl tillsammans ? Ni beter er ju som om ni vore tillsammans :S

2009-01-25 @ 18:30:01
Postat av: Jonte i din klass

Din blogg får 4 av 5 toasters xD

2009-01-25 @ 19:19:41
Postat av: Sara Skoglund

Din blogg ligger i mina favoriter på internet nu :D:D

2009-01-25 @ 23:21:50
Postat av: schatzi**

du är för snygg för mig =(

2009-01-25 @ 23:38:17
Postat av: Joanna

Så söt är du gumman

2009-01-26 @ 22:33:50
Postat av: Anonym

Nationalteatern - kolla kolla

2009-01-27 @ 01:23:10
Postat av: Fanny

Är du i skolan honey? Om inte så ring mig

2009-01-27 @ 12:27:46
Postat av: em

Uppdatera bloggen xD

2009-02-02 @ 21:20:04
Postat av: Sofia

GUMMAN. Uppdatera din blogg

2009-02-05 @ 19:49:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0