tvångstankar är jobbigt

ända sedan jag va liten har jag haft tvångtankar. att jag måste göra si och så för annars får jag otur.
nu  har mina tvångstankar blivit värre, jag kan tex inte ta av mig en tröja och sen slänga den på golvet, utan slänger jag den på golvet så måste jag ta upp den och hänga in den i garderoben. annars får jag otur.
en annan sak är den om jag tar ett glas ifrån skåpet, så måste jag alltid hälla vatten i glaset innan jag häller i saft eller vad jag nu ska dricka. sjukt jobbigt. vet egentligen inte varför jag har tvångstankar. det som jag stör mig mest på är att min hjärna intalar mig att om jag inte gör dom här sakerna så kommer jag få otur. otur i allting, mitt liv, kärlek osv.haha sjukt löjligt egentligen men jag kan verkligen inte bara strunta i det. har försökt hur många gånger som helst men det går bara inte.

men nu från ett ämnen till ett annat. pengar!
pengar är något som verkligen rör alla, folk dödar tillochmed för Pengar! Pengar har sån stor makt, pengar är större än kärlek för vissa. Visst, pengar underlättar något enormt i ens liv, men pengar är verkligen inte allt.
det spelar ingen roll om man har den snyggaste bilen, snyggaste kläderna, sten rik osv om man inte är snäll och trevlig. jag hatar " brats " som tror att dom är något för att dom har pengar. Det finns ju olika " klassskillnader " i vårt samhälle, dom " rika ", " medelsvensson " och dom " fattiga ". om jag skulle placera mig i den triangeln skulle jag hamna i " rika".
det är verkligen inte för att jag jobbar och tjänar egna pengar. för det gör jag inte. jag har dock jobbat men nu prioriterar jag skolan i första hand, och jobb osv sen. det som gör att jag hamnar i " rik " kategorin är min pappa som är plastikkirurg. visst man behöver inte vara rik för att vara plastikkirurg, men är man så bra som min pappa är och äger ett eget företag så har man gott om pengar. Pappa är även gift med Anna, som är min styvmamma. Anna är advokat och tjänar också bra. Pappa och Anna är mina förebilder i livet, dom har allting man kan önska sig. dom har varandra, ett fint hus, är helt och hållet ekonomiskt oberoende, pappa har den båten han alltid har drömt om, Anna har den bilen hon alltid har viljat ha osv.
Men blir man lyckligare för att man har pengar?
Ja, det blir iallafall jag, jag blir betydligt lyckligare när jag har pengar på mitt kontokort än när jag inte har det.
det bästa jag vet är att shoppa och inte kolla på prislappen. Bara gå i stan och köpa det jag vill ha, inte behöva tänka på hur mycket pengar jag har kvar på kortet eller något. Inga problem!
Kalla mig brat, bortskämd, jetset-blondin, kalla mig vad du vill. Men det är såhär jag lever. Take it or leave it!

puss och kram / alexandra
 


Kommentarer
Postat av: Anonym

DIE BRAT DIE

2008-11-21 @ 00:24:02
Postat av: Matilda

Gumman saknar dig redan även om jag flyttade idag :(

2008-11-21 @ 19:05:09
Postat av: alfred i klassen

hehe dt e du och jag som är brats & har pengar! alla andra e bara wannabes ;)

2008-11-21 @ 19:18:30
Postat av: Lisa

Bara för att man har pengar betyder det inte att man är mer värd än någon annan . Det verkar som att din syn på pengar är lyx och glamour medans min syn på pengar är mat på bordet . Jag tycker att du är en bortskämd bratunge som inte gör Någonting för att ha den ekonomin du har !!

2008-11-22 @ 13:11:15
Postat av: angelica larsson

Men lisa vad är det med dig? Har alexandra sagt att hon är mer värd än någon annan? Ärligt talat så tror jag inte att hon bryr sig om du tycker att hon är en bortskämd bratunge. Om du tycker det så håll det inom dig. Vad får dig rätten att kränga en människa du inte känner och ännu värre , du har aldrig träffat alexandra.

Alexandra jag håller med dig, pengar gör att man blir lyckligare det är bara avensjuka människor som Lisa etc som gör en arg!

2008-11-22 @ 15:05:20
Postat av: Anonym

DIN ÖVERKLASSDVÄRG GÅ OCH DÖÖ

2008-11-23 @ 10:56:32
Postat av: Emil

Har du kvar din cross ??

2008-11-23 @ 17:08:59
Postat av: C.Wrangsten

Jag känner inte dig. Har bara träffat dig några gånger på några fester. Och alla gånger jag har kommit fram och pratat med dig så har du alltid vart shysst och trevlig. Det känns som att du ä kändis på något sätt. Alla har en åsikt om dig. Du är en sån människa som man antingen hatar eller älskar och jag älskar ditt sätt, din personlighet och utstrålning.

YOU GO GIRL!! Jag håller på digx)<3

2008-11-23 @ 18:47:16
Postat av: Bella

Hehe jag tkr du är modig som skriver de du tkr å tänker:D Du e min idol<33

2008-11-23 @ 23:58:59
Postat av: Anonym

BRAT

2008-11-26 @ 22:22:14
Postat av: jag svarar :

men snälla, alla har väl rätt till sin egna åsikt?

2009-01-24 @ 14:47:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0